Yaklaşık
bir buçuk yıl kadar önce sunulan Flash 8′i gördüğünde insanlar o zamana
kadar görmedikleri kadar iyi bir sürüm olduğunu ve Flash’ın hiç o kadar
iyi bir sürümünün olmadığını söylediler. Fakat görünen o ki; Flash CS3
Professional demolarından sonra yine aynı şekilde tebrikler yükseliyor.
Flash CS3 tester’ları, CS3 versiyonunun gerçekten de devrim niteliğinde
özelliklerle donatıldığından bahsediyorlar ve özellikle de Flash 8
versiyonu ile kıyaslıyorlar. Adobe Flash CS3
Professional, eğlenceli, etkileşimli içerikler hazırlamak için
fonksiyonel bir takım özelliklerle donatıldı. İşte Adobe Flash CS3 ün
en önemli 10 yeniliği.
Photoshop ve Illustrator ‘dan import özelliği Flash
için gelen taleplerin en başında Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator
ile uyum içerisinde çalışabilir olması idi (Figure 1). Adobe Creative
Suit 3 ailesinin bir ferdi olarak Flash CS3 Professional şimdi
Photoshop ve Illustrator ile bütün isteklere cevap verecek şekilde
mükemmel bir uyumla çalışıyor. Tasarımcı ve geliştiriciler artık
kullanmak istedikleri tasarım ortamını seçmekte özgürler; hem de
herhangi bir iş kaybı kaygısı duymaksızın.
Figure 1 : Photoshop dosyasını Flash ortamına import etme. Animasyonları ActionScript3.0′a dönüştürme Tasarımcıların
büyük bir çoğunluğu, daha küçük dosya boyutları ve daha fazla esneklik
ve kontrol gibi amaçlarla ActionScript’i, Stage elemanlarının
hareketlerini tanımlamak için kullanır. Örneğin ActionScript ile
izleyiciden gelen bir input ile başlayacak animasyonlar hazırlamak
gibi. Pek çok tasarımcı ve geliştirici bu özelliğin farkındaydı fakat;
gerekli kodları yazmak hem çok karmaşık hem de zaman harcayan bir iş
olarak karşılarına çıkabiliyordu. Şimdi, Flash CS3 Professional
ile, Timeline animasyonları anında ActionScript 3.0 ‘e
dönüştürülebiliyor. Bu da size öncelikle görsel olarak animasynlarınızı
hazırlama şansı veriyor; sonra da bunu yeniden kullanılabilir ve
düzenlenebilir kodlara dönüştürüyor. Şimdiye kadar hiç ActionScript
kullanmamış olsanız bile, TimeLine üzerinde tanımlı bir hareketi
kopyalayıp, kod alanına yapıştırmak öğrenmeye başlamak için güzel bir
adım olabilir. Öyle değil mi?
Figure 2 : Timeline animasyonlarını ActionScript 3.0′e dönüştürme Adobe Creative Suit 3 Ortak Arayüzü Flash
CS3 Professional’ın en görünen özelliklerinden birisi de yeni arayüzü.
Flash artık Photoshop ve Illustrator ile ortak interface’e sahip.
Sadece görüntüde bir değişiklik anlamına gelmesin bu, çalışma alanında
da işlevsellik adına önemli bir adım. Bildiğiniz üzere çalışma
alanı hiç bir zaman yetmez. Özellikle laptop çalışanları için. Flash
CS3 Professional ‘ın yeni arayüzü sayesinde optimum organizasyonu
sağlamak için pencere ve panellerin üstüste binmesini engElleyebiliyor,
çalışma alanı panellerini gruplayabiliyorsunuz. Hazırladığınız yeni
çalışma alanı kişiselleştirdikten sonra kaydedebiliyorsunuz. Görsel
çalışma alanı ve klavye kısayolları gibi kullanım ile ilgili
düzenlemelerinizi diğer Adobe ürünleri ile; Adobe Photoshop CS3, Adobe
Illustrator CS3, Adobe InDesign CS3, Adobe After Effects CS3, Adobe
Premiere Pro CS3, ve Adobe Soundbooth CS3 ile ortaklaştırabiliyorsunuz.
Yeni hata ayıklayıcısıyla ActionScript 3.0 geliştirimi Flash
CS3, kodlama yapmayı sevenler için de etkileyici bir geliştirim
ortamını ActionScript ile sunuyor. ActionScript 3.0 ile çalışmak ve
içeriklerinizi test etmek hiç bu kadar kolay olmamıştı. Yeni
ActionScript debugger sayesinde, çalışmanızı yaparken, yani kodlarken
çalışır ve hataları tespit etmenizi sağlar. Yani hata yapmanızı
engEller. Bu esnekliğini, geri dönütleri ile destekliyor. Aynı zamanda
bahsettiğimiz bu yeni hata ayıklayıcı Adobe Flex Builder 2 ile de
ortaklaştırılmıştır. İki uygulama arasında dönüşüm ve paylaşım
yaptığınızda tutarlı ve uyumlu geri dönütlerle karşılaşacaksınız. Yeni
hata ayıklayıcı tek bir panel yerine; birden fazla panel içeren Degug
Mode çalışma alanı ile görüntüleniyor. Uygulamanızı debug mod’a
dönüştürdüğünüzde çalışmanızın SWF dosyası stand-alone çalışan bir
oynatıcıda açılır.
Adobe Device Central CS3 Diğer
Adobe Creative Suite 3 ürünlerinde olduğu gibi Flash CS3 Professional
ile de entegre edilen Adobe Device Central CS3 mobil içerikleri
hazırlığını basitleştiren ve hazırladığınız içerikleri mobil araç
skinleri -mobil araç profilleri sürekli güncellenmektedir- içerisinde
test etmenize olanak sağlayan bir araçtır. Şimdi çok kolay bir şekilde
mobil içerikler geliştirebilecek, ön izleyebilecek, ve Adobe Flash Lite
ile hazırladığınız etkileşimli içerikleri test edebileceksiniz.
Figure 3 : Adobe Device Central CS3 içerisinde mobil araç skini ile çalışmak
Yeni Çizim Aracı - Pen Adobe
Illustrator içerisinde yer alan vector çizim aracını profesyonel
tasarımcıların çok beğendiklerini duyuyorduk. Artık Illustrator ‘da da
yer alan Pen aracını benzer özellikler ve işlevsellikle Flash CS3
içerisinde de kullanabileceksiniz. Bézier kontrol noktalarını,
Illustrator klavye kısayol tuşlarının işlevselliğine benzer şekilde
dönüştürebileceksiniz. Çalışmanızı Illustrator’dan Flash içerisine copy
/ paste yapsanız bile, bütün özellikleri korunuyor. Ayrıca, Flash,
Shape Primitives aracının yeni bir setini de içeriyor: bu araç dinamik
şekiller yaratmanıza olanak sunuyor.
ActionScript 3.0 için optimize edilmiş ve giydirilmiş UI bileşenleri (component) Flash
CS3 Professional, ile artık etkileşimli içeriklerinizi görselliği çok
kolay düzenlenen hazır komponentler ile rahat ve hızlı bir şekilde
hazırlayabileceksiniz. Bütün bu komponentler ActionScript 3.0 ile
kodlanmıştır. Kullanıcı arayüzü (UI) bileşenleri koleksiyonu, butonlar,
işleme çubuğu, liste kutularının yanı sıra geniş ölçekte video
bileşenleri de içeriyor. Kişiselleştirilmeleri oldukça kolay olduğu
için arayüzünüzle ilgili bileşenleri değiştirmek için kodlama yapmanıza
gerek kalmayacak. Sadece bileşen alanına çift tıklamanız ve bileşenin
yeni şeklini çizmeniz yeterli. (Figure 4).
Figure 4 : UI bileşenini düzenleme Geliştirilmiş QuickTime export seçeneği Artık
pek çok insan video içeriklerini Adobe Flash Player ile yayınlasa da;
bazen animasyon ya da video içeriklerinizz farklı oynatıclarda
çalıştırılmak üzere yayınlama ihtiyacı içerisine girebilirsiniz.
Örneğin; Apple QuickTime gibi. Flash CS3 Professional, geliştirilmiş
QuickTime ihraç etme özelliği ile Flash Player içerisinde nasıl
oynatılıyorsa aynen kare kare yakalanmış görüntüleri içeren videonuzun
QT içerisinde sorunsuz çalışmasını sağlıyor. Bu da demek oluyor ki;
flash içeriğiniz içerisindeki bütün komplex yapılar ve AS kodları Flash
Player içerisinde nasıl izleniyorsa o şekilde ihraç ediliyor.
Video Encoding
Web te yayınlanan içerik tipleri her geçen gün değişiyor ve gelişiyor
olmasına rağmen, her an yüzyüze gelebileceğiniz, pek çoğunuzun geldiği
bandwith problemleri nedeniyle artık video içerikleri için Flash Player
vazgeçilmez bir araç olarak karşımıza çıkıyor. Bu tercihin diğer bir
göstergesi de; Flash Video teknolojisine verilen Emmy Ödülleri olmuştur. Video
içeriklerinizi Flash projeniz içerisine almak için öncelikle videoyu
FLV (Flash Video) formatına dönüştürmelisiniz. Videonuzu Flash
içerisine import ederken FLV formatına dönüştürebileceksiniz. Flash
projeniz içerisinde birden fazla video içerik eklemek istiyorsanız,
bunun için Adobe Flash Video Encoder’ı kullanabilirsiniz. Bu yeni araç
sayesinde videolarınızı batch processing’den geçirip,
fomatlayabilirsiniz. (batch processing işlemi, bir dosyaya uygulanan
işlemlerin, farklı pek çok dosyaya bir hareketle uygulanmasına verilen
isimdir)
Zaman kazandıran programlama araçları
Kod editörü geliştirmeleri, ActionScript 3.0 için Script Assist modunu
içeriyor. Bu da eğer Flex Builder kullanıcısıysanız sizlere aşina
gelecektir.
İşte yeni özelliklerden bir kaçı daha: *
Actions paneli ve Script penceresi seçilen kodun bir süreliğine
görüntülenmemesi için collapse edilmesini sağlayan araçlar içeriyor.
* Script penceresine eklenen kodların seçilen kısmına yorum girmeyi sağlayan araçlar içeriyor.
* AutoFormat uygun ActionScript 3.0 kodlama yazım şeklini sunar ve kodların okunurluğunu arttırır.
* ActionScript 3.0 doküman class’ları için yeni bir concept sunuyor
—class tanımlaması TimeLine ile ilişkilendiriliyor. Ana zaman çizgisi
başlatıldığında class otomatik olarak oluşturuluyor.
* Kütüphane
ögesi için bir class adı belirleyebiliyorsunu; bu da bu sembol ile
ilgili instant ‘ları dinamik olarak yaratmanızı sağlıyor.
*
Compiler Errors panelinde yer alan hata mesajına çift tıklayarak
Actions ya da Script panelinde hatanın bulunduğu yere ulaşabiliyorsunuz.
Boyut: 415 MB Rar Şifresi: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]